Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

مجله هایجک شده پرطرفدار در میان ایرانیان

PaP-admin | پنجشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۲


آقای جفری بیل در تاریخ بیست یک ژانویه سال جاری لیستی از مجلات هایجک شده را در سایت خود پست کردند، لینک زیر

http://scholarlyoa.com/2014/01/21/have-i-discovered-the-source-of-the-hijacked-journals/#more-2942

یکی از مجلات این لیست تحت عنوان مجله پارک تحقیقی سوییس (Nationalpark-Forschung in der Schweiz) تنها به صورت ورژن کاغذی چاپ میشود و هیچگونه نسخه الکترونیکی و وب سایتی در فضای مجازی ندارد. جستجوی نام این مجله در وبسایت تامسون رویترز در شاخه جانور شناسی (ZOOLOGICAL RECORD JOURNAL LIST) صحت وجود چنین مجله ای با شماره 1022-9493: ISSN را تایید میکند.

نسخه هایجک شده مجله (که در لینک بالا به آن اشاره شد) از نداشتن وب سایت رسمی این مجله سو استفاده کرده و با راه اندازی وبسایتی اقدام به پذیرش و چاپ مقاله به اسم این مجله میکند.

مجله تقلبی در آدرس زیر قابل دسترسی هست:

http://naukpublication.org/index.php/NATIONALPARK-FORSCHUNG-SCHWEIZ

ورژن هایجک شده مجله، بر خلاف ورژن اصلی که در زمینه جانور شناسی فعالیت میکند، تقریبا از تمامی رشته های دانشگاهی شامل حسابداری، انرژی، مهندسی هسته ای، بیولوژی، محیط زیست، تمامی علوم مهندسی، اقتصاد، داروسازی، مواد غذایی، فیزیک، ژنتیک، ماهیگیری و .... مقاله میپذیرد. لینک زیر

 http://naukpublication.org/index.php/NATIONALPARK-FORSCHUNG-SCHWEIZ/about/editorialPolicies#focusAndScope

 

مجله تقلبی، همانند مجله اصلی به دروغ از شماره 1022-9493: ISSN استفاده میکند، در حالیکه همانطور که در بالا اشاره شد حوزه فعالیتش بر خلاف مجله اصلی تمام علوم را شامل میشود.

در قسمت ارتباط با مجله، تنها نام پروفسور الکساندر ماینر با ایمیل یاهو، وجود دارد. جستجوی نام این پروفسور بیهوده است و غیر از این مجله به جای دیگری نخواهید رسید.

نکته تاسف آور در مورد این مجله جعلی این است که نویسندگان تمامی مقالات این مجله ایرانی هستند (حداقل من نتوانستم نویسندگان غیر ایرانی در آرشیو مجله بیابم). علاوه بر دانشجویان، اسامی اساتید دانشگاهی نیز در میان نویسندگان به چشم میخورد.

در فاصله زمانی دو ماهه که از سال دوهزار چهارده گذشته است، این مجله افزون بر صد و بیست مقاله از ایرانیان در رشته های مختلف به اصطلاح به چاپ رسانده است. آرشیو مجله به سال دوهزار دوازده بر میگردد و ظاهرا برای هر مقاله مبلغ دویست دلار هزینه چاپ دریافت میکند (هزینه دویست دلار احتمالا دقیق نیست و بر اساس لینک زیر نوشته شده است  http://www.journalrate.com/journal.php?show=98845)

با توجه به علاقه و عطش شدید گروهی از ایرانیان نسبت به چاپ مقاله  در این مجله تقلبی (که شاید واقعا ریشه در نا آگاهی آنان داشته باشد)، امیدوارم هر چه سریع تر نسبت به جعلی بودن آن اطلاع رسانی شده و نام مجله در لیست مجلات بی اعتبار وزارت علوم قرار گیرد.

ی.ع.
موافقین ۴ مخالفین ۲ ۹۲/۱۲/۲۹
PaP-admin

نظرات (۲۲)

با سلام و عرض ادب:
نظر شما در مورد این مجله چیه:http://www.eu-print.org/filo.phpstyles
متشکرم. حق یارتان
۲۸ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۱ حسین زادگان
ای اساتید محترم علیه تقلب بنده هم مثل شما در دانشگاه تدریس می کنم نه حق التدریس بلکه ده سال است به صورت تمام وقت مثلا فکر می کنم دارم خدمت می کنم به جامعه مثلا علمی.  خانه از پای بست ویران است.1- چرا معیار ارتقا اساتید مقالاتی است که عملا توسط دانشجو نوشته می شود؟ 2- چرا نشریات علمی و پژوهشی داخل فقط مقالات دوستان و همکاران یا سفارش شدگان را چاپ می کنند؟ 3- چرا هیچ معیار درستی برای سنجش دانش اساتید علوم انسانی وجود ندارد؟ چطور ما از یک عالم علوم انسانی انتظار داریم در سال 4 مقاله ای اس ای داشته باشد؟ 
به نظر شما چه کسی دانشگاه و دانشگاهیان را به این ابتذال کشانده است؟ بهتر است در حین حال که علیه تقلب می ایستیم علیه پارتی بازی و روی کار امدن افرادی که هیچ صلاحیت علمی ندارند و فقط وابسته به باند و جناج ویژه ای هستند ایستاد. البته من به نوبه خودم به حرکت شما احترام می گذارم و از ان حمایت می کنم ولی خانه از پایه بست ویران است 
سلام، بله من اونجا مقاله دارم، ولی عمل چاپ و پذیرش مقاله من در سال 2014 و در دامنه قبلی انجام شده نه سال 2015. همچنین بنده فیلد کاریم امنیت اطلاعات هست و خودم تصویر هک شده سایت را که توسط هکرهای اندونزیایی انجام شده بود دیدم علت تغییر دامنه و سرور شاید جهت حصول اطمینان بیشر از نفوذ مجدد. و رهایی از سابقه هک شدن باشه. من فقط خواستم جواب سوال شما را داده باشم و گرنه به حال من فرقی نداشت.
به نظر منم سایته جدید هایجکه چرا که اگه سایت هک بشه قابله برگشته نه اینکه کلا آدرسه سایت عوض بشه این موضوع خیلی عجیبه!!! الان یه وبلاگه معمولی اگه هک بشه برگشت پذیره چه برسه به سایته مجله!!!!! دکتر من فکر کنم اونجا مقاله داری که هول کردیو جواب دادی!!! ببین عزیز من اون هارد کپی که میگی منم دیدم تو همین انقلاب (مثلا پاساژ مهستان) میزنن! میفهمی که منظورم چیه!!!!!!!
سلام من دو تا از سوالات دوستان پاسخ بدم که درقسمت نظرات پرسیدن. اول اینکه:
ژورنال http://jbalkan.triboassociation.org/ جعلی است و ادرس جعلی است این مجله نسخه انلاین احیانا ندارد ولی این سایت صدرصد جعلی است.
در مورد مجله   http://www.eu-print.org این مجله جعلی نیست حدود یک ماه پیش هکرهای اندونزیایی سایت این مجله را هک کردند و این مجله با این سایت جدید شروع به کار کرد دلایل جعلی نبودن این مجله را براتون در زیر ذکر میکنم:
1 - در فاکتورهای صادر شده جهت پرداخت هزینه چاپ از همان شماره حساب هایی که در مجله قبلی برای واریز پول داده میشد استفاده شده است و عملیات پرداخت انلاین همچنان در سایت قبلی صورت می پذیرد.2- عملیات مکاتبات با نویسندگان از طریق همان ایمیلهای قبلی صورت میگیرد که در مجله اول صورت میگرفتند.
3- نسخه های فیزیکی تا 1 هفته پیش به دست نویسندگان رسیده است دو تا از دانشجوهای من نسخه فیزیکی را دریافت کرده اند.
4- ثبت کننده دامنه جدید واقعا در کشور آذربیجان است و کلیه سایتهای موجود در سرور متعلق به کشور اذربیجان هستند.
این نکته را درنظر بگیرید که به دلیل برنامه علمی که کشور اذربیجان در سال 2009 برای رشد کشورش تدوین کرده  ژورنالهای کشور اذربیجان تحت حمایت مستقیم کشورشان هستند و اگر جعلی در این کشور صورت گیرد شدیدا با جاعلان برخورد می کنند.

در پاسخ به ایمانی
این ژورنال هایجک نیست سایت جدید این ژورنال است شماره حساب موجود روی اکسپت لترهای با قبل از هک شدن سایت برابر است ضمنا عملیات پرداخت انلاین در دامنه قبلی انجام میگردد. بند در جریان اتفاقات این سایت هستم جعلی نیست.
با سلام
سایت ژورنال آذربایجانی International journal of academic research هایجک شده و دیگه بالا نمیاد و  آدرس مسخره زیر با همون قالب ادعا میکنه سایت اصلیه ژورناله دوستان مراقب باشند.
  http://www.eu-print.org

سلام

لطفا در مورد اعتبار مجله زیر و اینکه آیا کپی تقلبی از یه مجله دیگه هست که فقط هارد کپی منتشر میشه یا نه نظر دهید؟ ممنون

http://jbalkan.triboassociation.org/

سلام

لطفا در مورد اصالت مجله زیر نظر دهید.آیا مجاه هایجک شده و کپی تقلبی از یه مجله دیگه هست که فقط هارد کپی کنتشر میشه و سایت نداره؟ممنون

http://jbalkan.triboassociation.org/

راهکارش خیلی ساده است. تنها مجلاتی که رایگان پذیرش می گیرند اعتبار علمی دارند. و مجلاتی که بابت چاپ پول می گیرند بدیهی است که ارزش علمی ندارند و داوری مناسبی انجام نمیگیره. بنابراین تصمیم گیران حوزه های مربوطه که امتیازات پژوهشی را لحاظ میکنن تنها همین نکته را در نظر بگیرند کافی است. و نود درصد مقالات پوچ و تقلبی خود به خود از رده خارج میشه و صد البته بازار شیادان مربوطه هم کساد خواهد شد. لازم به ذکر است که در قالب ISC برخی اساتید دانشگاه های معتبر تهران؛ اقدام به راه اندازی مجلاتی نموده اند که چون باز هم داد و ستد مالی در آن ها صورت میگیرد از نظر من کلاه برداری است و فاقد ارزش علمی است. توصیه اکید من به دانشگاه ها و موسسات علمی ایجاد لیست های سفارشی شده از مجلات معتبر است. چیزی که در اکثر دانشگاه های دنیا مرسوم است و چاپ در مجلات مورد نظر آن دانشگاه تنها ملاک برای اعطای امتیازات پژوهشی است. البته این مشکل تنها مختص به ایران نیست. متاسفانه چندی پیش یک فارغ التحصیل دکترای ایرانی برای پذیرش استادی در یک دانشگاهی در اروپا اپلای نموده بود. در رزومه کاری خود به چندین مورد چاپ در ژورنال knowledge management اشاره نموده بود که یکی از معتبرترین ژورنال های حوزه مربوطه است. با توجه به اینکه بنده عضو شورای استخدام آن دانشگاه هستم و نیز ایرانی بودن فرد متقاضی!!، بررسی ویژه انجام دادم و مشخص شد که ایشان در مجله داخلی علمی ترویجی  مدیریت دانش مقاله چاپ کرده اند و عنوان ژورنال را به انگلیسی برگردان نموده اند. و باعث فریب اعضای گروه شده بودند. که متاسفانه علیه کشورمون مجددا یک وجهه نامناسب ایجاد شد.
لینک های ژورنال تقلبی از اینجا که من هستم (فرانسه) باز نمیشه؛ گویا گردانندگان سایت تقلبی فقط آی پی ایران یا کشورهای هدف رو مجاز کردن برای ورود به لینک هاشون؛ تا ریسک شناسایی تقلبی بودنشون کمتر بشه
این مجله تقلبی است
برای اطلاعات بیشتر به سایت  http://drmehrdad.com/     مراجعه کنید
http://sylwan.ibles.org/submit.h
این تقلبیه؟
سلام به همه دوستان
امروز مجله Pensee دوباره call for paper داد. امیدوارم اطلاع رسانی مناسبی انجام شده باشه تا همکاران و پژوهشگران گرامی به دام این شیادها نیافتند.

موفق باشید


مرسی بابت راهنمائی دوستان

خدمت آقای/خانم دانشجو و دیگر دوستان و مخصوصا خدمت گردانندگان سایت برسانم که این ژورنال توسط یکی از اساتید که عضو و حامیه استادان علیه تقلب هست در سایتشون تبلیغ میشه و ایشان در این ژورنال جزء داورا هستن. چند بار به اساتید محترم متذکر شدم که ایشون مصداق روشن تقلب و دزدی علمی هستن ولی متاسفانه عین مسئولین ما گردانندگان سایت هم از کنار این قضیه براحتی گذشتن نتیجش همین میشه که ژورنالهای بی اعتبار رو به دانشجوهایشان توصیه میکنند.

این استاد اسم منو از مقاله ای که با هم نوشته ایم در سایت خود حذف کرده اند و به تنهایی اسمشون هست و در همین سایتشونم وبلاگ شما رو تبلیغ میکنند و همچنین ژورنال فوق را؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
متاسفانه عطش چاپ مقاله توسط دانشجویان باعث شرمساری است.
لیست مقالات منتشر شده توسط این دو مجله را مشاهده کنید:
http://www.ijsr.in/1archive.php?id=33
http://european-science.com/eojnss/issue/current

بیشتر نزدیک به تمامی مقالات ایرانی است و راهی شده برای کاسبی صاحبان این سایتها.

به نظر من اگر شرط مقاله برای نمره را با پرداخت مبلغ خواسته شده از طرف اینگونه نشریات تغییر دهند، از یک طرف کار زشت ما اساتید مشخص می شود و از طرف دیگر این همه پول از کشور خارج نمی شود!!!

سجاد، مجله ای که اشاره کردی به نظر معتبر نمیاد. برام واقعیت عجیب هست دوستان این مجلات را از کجا پیدا میکنند؟
میتونی با استفاده از سایت زیر اسامی مجلات مختلف را در زمینه های مختلف سرچ کنی 
http://www.scimagojr.com/journalsearch.php
مجلات را بر حسب درجه یک تا درجه چهار رتبه بندی کرده و حتی  مجلات ضعیف را هم میتونی به عنوان مجله رده چهار در اون پیدا کنی. من اسم مجله شما را اینجا سرچ کردم و چیزی پیدا نکردم.
اگر هدفتون از چاپ فقط این هست که دنبال نمره اش برای دفاع از تز هستید و دیگه بعدش براتون مهم نیست، خب ایرادی نداره. بفرستید و نمره اش را بگیرید. ولی اگر تصمیم دارید در آینده کار آکادمیک بکنید، به نظرم چاپ مقاله در اینجور مجلات ناشناخته و ضعیف یک پوینت منفی محسوب میشه که همیشه همراه آدم باقی خواهد ماند.

۲۱ فروردين ۹۳ ، ۰۱:۴۳ http://www.ijar.lit.az/en.php?go=boar
این مجله با توجه به تعداد زیاد چاپش بعید می دونم اعتبار علمی زیادی داشته باشه اما با توجه به این که نمایه تامسون هست برای امتیاز گرفتن خوبه قبل از واریز دلار هم یک ایمیل بزن و بگو ممکن هستش 150 دلار واریز کنم احتمال داره بتونی تخفیف بگیری

با سلام

مقاله من در ژورنال آی اس آی لیست زیر پذیرفته شده بنظر دوستان این ژورنال معتبره یا خیر؟ 250دلار هزینه چاپ میخوان بدم یا نه؟

http://www.ijar.lit.az/en.php?go=board

لطفا کمکم کنید

باتشکر

سلام
مجله Notulae Scientica Biologicae مربوط به دانشگاه کشاورزی و دامپزشکی رومانی بوده و به نظر اصلی است. فقط دقت کنید در ISI و SCOPUS هنوز ایندکس نشده و از سال 2009 شروع به چاپ کرده است.
این سایت از سیستم مدیریت مجلات OJS استفاده میکنه. این سیستم یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و رایگان و البته بسیار خوب است. با مشاهده سایت مجله بلافاصله متوجه این موضوع شدم. واضحه که مدیر و مسئول این سایت سیستم مدیریت مجله (Open Journal Systems | Public Knowledge Project) رو از سایت دانشگاه سیمون فریزر کانادا دانلود کرده و اقدام به سازماندهی اون سایت به عنوان یک مجله جعلی کرده تا با دریافت هزینه ره چندساله رو یک شبه بره. عجیب نیست البته. به نظر من طبیعه!!! برای من هم انجام این کار ساده است. شاید شرایط کاری در کشور مدیر این سایت (که به نظرم یک دانشجوی ساده و البته ارشد و بی کاره!) هم مثل ایران باشه.!. چون نتونسته از تخصص دانشگاهیش کسب در آمد کنه از تخصص فنی وب، هوش و البته دروغ استفاده کرده تا پول دربیاره!!!

تبلیغات: اساتید و مدیران گروه کشور اگر یک سایت مجله واقعی به خوبی همین سایت مجله جعلی خواستید البته فارسی یا چند زبانه، من انجام میدم. با هزینه مناسب! ؛-)
سلام استاد
خسته نباشید
لطف میکنید نظرتونو در مورد اعتبار این مجله در مصاحبه دکتری بهم بگید؟
آیا معتبر است؟
ممنون 

http://notulaebiologicae.ro/index.php/nsb/index

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی