Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

کد خبر: 6791 | یکشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۳ بازدیدکنندگان : 20
لایحه شدن نحوه برخورد با تقلبهای علمی/ مجازات برای استادان متخلف»

به گزارش استاد ایرانی، سعداله نصیری قیداری با اشاره به تازه ترین تصمیمات وزارت علوم در خصوص برخورد با تقلبهای علمیو پایان نامه های جعلی، اظهار داشت: برخورد با تقلبهای علمی در قالب لایحه ای که به امضای وزیر علوم رسیده برای بررسی در مجلسبه زودی به دولت ارسال می شود.

وی درباره دو راهکار در نظر گرفته شده برای مقابله با تقلبهای علمی که در این لایحه گنجانده شده، گفت: نخستین راهکار درون آموزش عالی و نحوه برخورد با تخلفات احتمالی دانشجویان و استادان است. برای برخورد با این تخلفات قانون داریم و نیازی به تصویب قانون دیگری نیست. بند ۱۸ ماده ۷ مقررات انتظامی استادان که در مجلس هشتم تصویب شده، برای برخورد با استادان متخلف کافی است، همچنین با افزودن دو بند به مقررات کمیته انضباطی دانشجویان، نحوه برخورد با خاطیان مشخص شده است.

معاون حقوقی وزارت علوم درباره این دو بند، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که کار خود را به غیر، واگذار یا دانشجویانی که از یافته های دیگران استفاده می کنند، مشمول برخورد تخلف شده اند. برای این دو نوع تخلف پیش از این در آیین نامه انضباطی که به امضای وزرای بهداشت و علوم رسیده، موارد برخورد اعلام شده و نیازی به قانون جدید نیست.

وی درباره برخورد با بنگاهها و اشخاص حقیقی که خارج از دانشگاه به قصد انتفاع به آموزش و پژوهش می پردازند، تاکید کرد: این دسته از افراد و بنگاهها که بدون مجوز و خلاف قانون از یافته های پژوهشی افراد سوء استفاده می کنند و به متقاضیان به صورت غیرقانونی می فروشند، مشمول برخوردهای قانونی می شوند که لازم است برای این موارد قانون وضع شود.

وی در این زمینه از تدوین لایحه ای خبر داد و افزود: این لایحه در سه قسمت تهیه شده است. قسمت نخست به برخورد با اشخاص حقیقی می پردازد که مجازاتی در حد بند ۷ ماده ۹ قانون مجازات اسلامی برایشان در نظر گرفته شده است. بند دوم به برخورد با بنگاههایی اشاره دارد که اقدام به خرید و فروش پایان نامه می کنند و مطابق با بند ۱ماده ۹ قانون مجازات اسلامی (اشد مجازات) با آنان رفتار می شود. در قسمت سوم وزارت علوم اجازه فعالیت این بنگاهها را با همکاری ناجا تا زمان مشخص شدن وضعیتشان از سوی مراجع قضایی، ممنوع می کند.

انتهای پیام//

 

منبع:مهر

 

موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۳/۰۵/۰۱
PaP-admin

نظرات (۱۰)

باسلام

لینک زیر در خصوص "چاپ تضمینی مقاله ISI" است. در این صفحه در خصوص نحوه کار مجلات توضیحی ارایه گردیده است. لطفا به اشتراک بگذارید.

http://danrc.com/post/372
مشکل اساسی اینست که بسیاری از مسایل جدی در این مملکت به شوخی گرفته می شود و با مسخره بازی افکار جامعه از آن منحرف می شود. اگر شما راحت هستید "اسناد آن موجود است". 
دوست عزیز عبارت "اگه خواستید مثال مستند میزنم" اشتباه است .  بگویید "اسناد آن موجود است"  یا بگویید "بگم بگم"
سلام
تکلیف اعضای هیئت علمی که با داشتن مشکلات اخلاق علمی اعم از داده سازی، چاپ یک مقاله در دو مجله و ... که الان دانشیار و استادن چی میشه؟ متاسفانه دانشگاه هم از این کارشون مطلع بوده ولی بازم ارتقا دادنشون. اگه خواستید مثال مستند میدم.
اقای دادخواه

لطفا این تیترهای خودکشی را در این سایت ها منتشر نکنید یه دفه می بینید این اینجا هم بعضی ها غیرتی می شن و از این کارها می کنن



خودکشی دانشمند برجسته سلول بنیادی
http://www.tabnak.ir/fa/news/422660

ظاهرا آقای ساسای به دلیل عدم دقت کافی در تایید گزارش تحقیق تهیه شده در مرکز تحقیقاتی تحت مسئولیتش خودکشی کرده است.

حتما شنیده اید که استاد ژاپنی به دلیل دست داشتن در رسوایی تقلب خود کشی کرده. لطفا در این زمینه مطلبی رو بنویسید. البته اعتقاد ندارم که کار درستی کرده ولی شاید درسی باشه برای تعدادی از اساتید و محققین داخلی که حداقل مقداری عرق شرم بر پیشانیشان بشیند
از این پیج هم دیدن کنید. واقعا جای تاسف داره:

https://www.facebook.com/maghalehisi?fref=pb&hc_location=friends_tab
سلام

آیا اطلاعی از این نرم افزار اشاره شده در خبر با لینک زیر و کارایی آن دارید؟

http://www.tabnak.ir/fa/news/420902
۰۸ مرداد ۹۳ ، ۰۳:۱۵ جواد دنیاگر
آقای دکتر قدسی و همه دست اندرکاران این سایت و سایت های مشابه، اگر این بحثهایی که مسئولین وزارت علوم می فرمایند صحت داشته باشد جای بسی خوشحالیست و باید این "سایت های علیه تقلب" به کار دیگری مشغول شوند. 
البته آرزو بر جوانان عیب نیست اگرچه من جوان نیستم.  حال سئوالی که پیش می آید این است که اگر قرار باشد که این شرکتهای مقاله و رساله چاپکنی تعطیل شوند آن دوستانی که از مسیرهای خاصی بورسیه دکتری شده اند  آیا مجبور خواهند شد که خودشان رساله بنویسند و مقاله تهیه نمایند؟  یعنی شدنی است؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی