Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۳
PaP-admin

نظرات (۷)

آقا و یا خانم رفیعی عزیز

این ژورنال کاملا جعلیه و اگه به مقالاتش مراجعه کنید می بینید که 300 تا مقاله از پژوهشگران عزیز کشورمان توی اون چاپ شده اون هم در مدت چند ماه 

باسلام

مجموعه ای از تکنیک های بررسی مجلات، در سایت دانشیار ارایه شده است. این تکنیک ها باعث می شود که پژوهشگران بتوانند به صورت تخصصی، مجلات مختلف را مورد ارزیابی قرار دهند. همچنین در بخش نحوه انتخاب مجله هفت روش کاربردی معرفی شده است. امید که مقالات پژوهشگران ایرانی همیشه در مجلات معتبر چاپ گردد.


تعریف صحیحی از مجلات بین رشته ای، مجلات معتبر، مجلات بی اعتبار و مجلات جعلی

توضیحی در خصوص نحوه پیدایش مجلات جعلی

تکنیک اول: بررسی اطلاعات مجله در JCR

تکنیک دوم: بررسی اطلاعات مجله در موسسه اطلاعات علمی تامسون (ISI)

تکنیک سوم: بررسی مشخصات شناسنامه ای وب سایت مجله

تکنیک چهارم:  بررسی وب سایت مجله از طریق الکسا

تکنیک پنجم: الکسا، تکنیکی مهم جهت بررسی مجلات علمی

تکنیک ششم: بررسی رتبه صفحه (PageRank)  

تکنیک هفتم: بررسی مقالات چاپ شده و نویسندگان

 

 

سلام
میخواستم بدونم این ژورنال درسته یا نه

Reef Resources Assessment and Management Technical Paper (RRAMT) ISSN: 1607-7393

نوشته که مال فرانسه هستش. اما میگن تقلبیه مرسی که جواب میدین
۰۹ آذر ۹۳ ، ۲۰:۴۹ هادی محقق
اول اینکه من هم فکر میکنم کلمات نامناسب را لاک بگیرید که در شان این سایت و خوانندگان آن نیست. 
دوم اینکه ژورنال های صرفا اوپن اکسس و پولی وبی کیفیت برای خیلیها تنها راه انتشار مقاله است و این سایت واقعا یک معضل در این راه شده است.  اینطور که از استادهای قدیمی شنیدم در ایران چیزی به نام لیست سیاه از مجلات بی اعتبار وجود نداشته تا اینکه این سایت این شلوغ بازیها را راه انداخت.  این پست هم در راستای همان شلوغ بازیهاست.  
اگر بر روی لینک مربوط به مقاله کلیک کنید شما به وب سایتی هدایت خواهید شد که در آن تبلیغ فروش نرم افزار ایمیل ضد اسپم شده است. من فکر می کنم سایت هندی دریافت کننده مقاله و سایت آقای بیل به همراه دانشگاهی که نرم افزار ایمیل ضد اسپم را تبلیغ می کنند از این راه تلاش داشتند توجه همگان را به استفاده از آن نرم افزار جلب نمایند. من از مدیر این سایت می پرسم: چقدر احتمال می دهید یک فرد یک وب سایت با ظاهر آراسته را بلد باشد درست کند و این مقاله را نگاه نکرده پیغام قبولی بدهد؟ 
توجه کنید بازار فروش مقالات از طریق سیستم سنتی یک بازار 12 میلیارد دلاری است. این را کنار بازار 75 میلیارد دلاری اسلحه بگذاریم متوجه می شویم که ممکن است عده ای که درآمد باد آورده خود را در معرض خطر می بینند بیایند فردی به نام آقای بیل را استخدام کند تا از روش های متفاوت به این سیستم ضربه بزند. جالب است بدانید بر مبنای این خبر سایت های بسیاری نیز شروع به تبلسغات منفی علیه سیستم اوپن تکست کرده اند که جزییات آن در سایت آقای بیل موجود است. به نظر من آقای جفری بیل نیز از همان آبشخوری تغذیه می کند که اوباش داعش در عراق و سوریه می کنند.
خواهشمند است واژه نامناسب به کار رفته د رعنوان مقاله مزبور به شکل مناسب تار یا ناخوانا شود.
این گاف بزرگ از جانب یک به اصطلاح ناشر هندی  به نشانی http://www.ijact.org/ داده شده است. این ناشر در سایت خود مقالاتی با کیفیت بسیار پایین منتشر می کند که بعضا مراجع آن تنها وب سایت های مشهور هستند. هیچ کدام از مقالات منتشر شده آنها در سایت اسکولار توسط سایر محققان مورد استناد قرار نگرفته است. کشور هند پایگاه اصلی بسیار از ناشران حقه باز است که به دروغ ادعا می کنند آمریکایی و یا انگلیسی هستند, ژورنال های آنها در ایندکس های معتبر قرار گرفته و مقالات را داوری می کنند. مهمترین آنها مربوط به سایت زیر است
omicsgroup.org
اگر به سایت آن سری بزنید یک سایت بسیار حرفه ای را خواهید دید و شک نمی کنید که فعالیت آنها کاملا حرفه است ولی اگر اطلاعات بیشتری از سایت ویکی پیدیا زیر بیابید 
http://en.wikipedia.org/wiki/Omics_publishing_group
متوجه عمق حقه بازی آنها خواهید شد. 

اگر ایمیلی از این گروه دریافت کردید تعلل نکنید در جا حذفش کنید. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی