Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

موافقین ۲ مخالفین ۱ ۹۴/۰۶/۰۱
PaP-admin

نظرات (۸)

۲۱ مهر ۹۴ ، ۱۹:۲۸ نازنین ذاکریان
وقتی این سایت در سال 1387 پی ریزی شد راجع به مدرک تقلبی دکتری دانشگاه آکسفورد یکی از مقامات بسیار مطلب نوشت.  در آن زمان فردی برای دفاع از مدرک دکتری تقلبی مذکور جمله ای با این مضمون گفت که «مدرک چیزی نیست جز یک کاغذ پاره که برای خدمت به مردم نیازی به آن نیست ».
قبلا به مدرک دانشگاهی به عنوان سندی بر چهار سال یا شش سال یا ده سال کار و تلاش سخت نگاه میکردیم.
الان مدرک دانشگاهی یعنی ««من در دانشگاه ثبت نام کردم و شهریه دادم و بعضی اوقات رفتم سر کلاس و استاد جرئت نکرد من را پاس نکند زیرا ادامه حیات خودش به پاس کردن دانشجویان است. بعد هم تز خریدم و یک مهمانی کوچک به نام جلسه دفاع برگزار کردم و یک تکه کاغذ پاره به من دادند به نام مدرک که آنرا قاب کردم »». 
شصت نفر ظرفیت اعلام کرده بودن که 11 نفر ثبت نام کردیم
یه نفر استاد تو رشته ما هستش که گفته استاد راهنمای همه ما میشه. استاد گفتش کارمند یکی از آزمایشگاها توی تحقیق و نوشتن تز بهمون کمک میکنه
 بچهها سال بالا میگن کارمنده  تز میفروشه و استاد فقط همون تزا رو قبول میکنه و اگه از بیرون بخریم قبول نداره و آخرش باس از خودشون بخریم.
راهی هس که بشه جلوشون رو بگیریم چون فقط پول تز به اندازه 4 ترم درمیاد.
من استاد راهنمام از استادای دانشگاه امیرکبیر بود خودش میگفت تورو قبول کردم چون میدیدم فعال هستی دوسال پایان نامه ام طول کشید سر جلسه دفاع نمی دونست موضوع من چیه منم به خاطر اینکه دانشگاه خوبی کار می کردانتخابش کردم حالا تو این شرایط شما اساتید عزیز به جای من بودیدبه جز آمارسازی چه کار می کردید با اینکه زحمت کشیدید ولی درست نکشیدید
آقا داوود ، ایراد املایی گرفتن از تز ایرادی ندارد و بخشی از کارهایی است که استاد باید انجام دهد.  مسیر تحقیق را قبل از اینکه به مرحلهٔ نگارش برسیم استاد مشخص کرده است.  
۰۸ مهر ۹۴ ، ۱۸:۱۰ پاسخ به داوود
من این موضوع را همانطور که گفته بودید به «مقالات» بالاتر اطلاع دادم.
بیشتر از اساتید راهنما در این دوره زمونه از ادم بجای ایراد محتوایی در مقاله یا پایان نامه غلط املایی و رسم الخطی میگیرن ............الان همه میخندید درسته؟

وقتی پایان نامه کار میکردم املام تقویت شد ...
بجای اینکه روش تحقیق درست یاد بدن غلط املایی میگیرن...لطفا این مورد رو در نامه هایتان به مقالات بالاتر اطلاع دهید . البته بعید میدونم شما انتقال بدید یا اینکه اونا به شما گوش بدن
دانشجو ارشد اخراج شد.  گریه میکرد.  توی جلسه دفاع معلوم شده بود که هیچ کار بدرد بخوری نکرده و کل کارش کپی بوده.  اما داستانش داستان بدشانسی بوده.  از دست استاد راهنماش گریه میکرد. میگفت یه سال پیش رفته پیش استادش و گفته که اهل بوشهره و میخواد با این استاد که تو تهرانه کار کنه.  استاد اصرار میکنه که نیازی نیست بیاد تهران و وقتی کار تزش تموم شد پایان نامه را برا استاد بفرسته.  استاد به زبان اشاره گفته هر کاری دوس داری بکن فقط با من کاری نداشته باش. در واقع گفته من پول حق التدریسم رو میخوام.  توی جلسه دفاعم وقتی داور مچ دانشجو رو میگیره استاد میگه من اصن تو جریان نبودم.  این دانشجو اصن سراغ من نمیومده. 
و داستانی تکراری از ظلمی که استادا واسه  چند تومن میکنن.  دو سال شهریه و دو سال عمر دانشجو بر باد رفت. 
و دانشجو همچنان گریه میکرد.
وقتی توی جلسه دفاع از پایان نامه معلوم میشه که دانشجو کامل تقلب کرده و کل پایان نامه رو کپ زده مقصر کیه؟؟؟؟؟؟؟  وظیفه "استاد راهنما" چیه؟؟؟؟  استاد راهنما وقتی مسئولیت هدایت دانشجو رو قبول میکنه فقط قراره که حق التدریس کار رو بگیره یا "مسئولیت" قبول میکنه که دانشجو رو هدایت کنه؟  یعنی دانشجویی که مثلا یه سال تموم هر هفته با گروه پژوهشی استاد جلسه داشته  میتونه پایان نامه تقلبی تحویل بده؟؟؟؟؟ 
مسئول تقلب فقط استاده.  

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی