Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

این دیگه آخرشه!

PaP-admin | يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۴


موافقین ۴ مخالفین ۱ ۹۴/۰۶/۱۵
PaP-admin

نظرات (۱۲)

۰۳ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۳۹ سید کرامت حیدری
سلام خدمت همه بزرگان

یه سوال مگه استادی که پروژه تحویل میگیره نباید یک پرسجو از دانشجو داشته باشد تا بفهمه آیا این پروژه رو خودش ساخته یا نه؟؟



سلام ؛
واقعا چی میشه گفت به اینجور آدم ها کاشکی کسی باشه که جلوی این ها رو بگیره میگن پلیس فتا حواسش به همه چیز هست ولی انگار نیست :| مثلا داریم پیشرفت میکنیم ولی به ازای هر یک قدم ده قدم عقب میریم ... واقعا که عملا حقوق دیگرانو زحمت شبانه روزی و اون همه تلاش برای تحقیقات دانشجوها از بین بردن :(
اصن PDF های خودمون به کنار نوشته PDF های دوستاتون رو هم بزارید دیگه این یکی آخرشه جهان سومی تا چه حد :|
به خبرنگار آنلاین.  خیلی عالی بود.  حرف دلم و گفتی.  واقعا like داره.
۲۸ مهر ۹۴ ، ۰۵:۰۳ خبرنگار آنلاین
با سلام
خدمت دوستی که فرمودند "فروش پی دی اف ....مگه اشکال داره؟" باید عرض کنم _ بله
فروش حاصل تحقیق و مطالعه و ترجمه و ریسرچ و...دیگران_ انهم برای استفاده ی از آنها بنام "خود"! و برای اخذ یک مدرک تحصیلی دانشگاهی یا کسب نمره و امتیاز(بدون اینکه نامی از نویسنده،مولف یا محقق آن اثر بیآوریم) هیچ تفاوتی با معنای"دزدی" ندارد.
 فرض کنید بنده دو ترم تحصیلی تماما را روی نوشتن یک پروپوزال با بیش از50 رفرنس معتبر کرده ام تا مدرک تحصیلی ام "قلابی" نباشد!
در حالیکه درین آشفته بازار خرید و فروش! و دکان داران حاصل عمر دیگران_ می شد با دو و نیم میلیون تومن ناقابل!! همان دو ترم پیش فارغ از همه چیز من جمله تحصیل!! شد و از مزایایش بهره برد!
بسیاری دو ترم که هیچ!! یک ترم هم که هیچ!! که ظرف مدت 20 روز و کمتر! آنچه را دیگران برایش به عرق ریزان فکر! مبتلا می شوند و کار و زندگی شان را برای نگارشش تعطیل می کنند! "می خرند"!
و این یعنی "سرقت" حاصل اندیشه و تفکر دیگران
که از دزدی از جیب دیگران
مشمئز کننده تر و نفرت آور تر است.
بامید جمع آوری دکان "اندیشه فروشان"

آقای دکتر قدسی خسته نباشید و خدا قوت.

در جلسه ی سخنرانی آقای دکتر منصوری حضور داشتم و ایشان راجع به دلیل ساخت دانشگاه در ایران و تفاوت آن با دیگر نقاط جهان صحبت میکردند. مطالب خوبی بررسی شد ولی همه گفته ها مورد تایید اکثریت نبود. بهر حال شروع خوبی بود برای بحث «هدف از دانشگاه چیست؟»

در دانشگاههای برخی از کشورهای «صنعتی» هر سال روزی را به حضور صنایع اختصاص می دهند و نمایندگان صنایع به دانشگاهها می آیند برای جذب فارغ التحصیلان و با هم به رقابت می پردازند!  یعنی صنایع منتظر دانشگاهها نشسته اند تا برای آنها نیرو تربیت کنند.  این با آنچه در ایران می بینیم متفاوت است.  اینکه مدرک معنی ندارد و تبدیل به کاغذ پاره شده است شاید به دلیل برداشت غلطی باشد که ما از هدف دانشگاه داریم. 

آقای دکتر قدسی بسیار بجاست که پستی مختصر در این باره قرار دهید تا همه علاقه مندان نظر خودشان را راجع به «چرا دانشگاه می خواهیم» ارائه دهند.

کار نیست.
حتی کسی نمی‌داند که کار ما چی هست که بخواهد استخدام کند. الآن یک جستجو برای مشاغل همین کامپیوتر که بکنید فقط برنامه نویس و طراح وب می‌خواهند یا یک نفر می‌خواهند که صد تا نرم افزار عجیب غریب بلد باشد.
تنها شکلی از کار پژوهشی که الآن هست همین پروژه‌های دانشجویی است که نیمه وقت و غیرحضوری هم استخدام می‌کنند. شما فکر می‌کنید دانشجوهای ارشد و دکتری خرجشان را از کجا در می‌آورند؟ (حتی اگر لیسانس‌ها را کنار بگذاریم.)
با نظر شهره موافقم. روز به روز اوضاع بدتر میشه. باید فکری کرد. این همه دانشجو گرفتن.  استادا فرصت و خیلی اوقات، قابلیت راهنمایی این همه دانشجو رو ندارن.  این دانشجوها که درست راهنمایی نمیشن قراره دکتری بگیرن و بشن استاد. این یک چرخه باطله.  چرخه باطل یعنی اینکه خودش توی یه حلقه خودش رو تقویت میکنه.  اوضاع بدتر خواهد شد. 
با نظر شهره موافقم.  این آخرش نیست. این اولشه.
تا زمانی که تعداد دانشجو و تعداد دانشگاهها اینقدر زیاد است اوضاع همین است.
آقای دکتر قدسی ، تیتر این پست خیلی گمراه کننده است: "این دیگه آخرشه".  اصلا درست نیست این تیتر.  بهتر بود می نوشتید "این تازه اولشه".  با این اوضاع که من میبینم هنوز خیلی کارها مانده که انجام شود.  الان در دانشگاه غیر انتفاعی که نزدیک دانشگاه ما هست اساتید "زیرمیزی" از دانشجوی ارشد میگیرند . یعنی دانشجو سراغ جناب باصطلاح استاد میرود و از او میخواهد که استاد پایان نامه او بشود . استاد میگوید با حق التدریسی که دانشگاه به من میدهد برای من نمی ارزد که استاد راهنمای شما باشم.  بعد دانشجو میپرسد اختلاف آنچه که دانشگاه به شما میدهد و آنچه وقت حضرت عالی ارزش دارد چقدر است؟ بعد استاد میگوید مثلا دو میلیون تومان اختلاف دارد. بعد دانشجو میگوید که این مبلغ را قبل از امضاء پایان نامه و بعد از جلسه دفاع به حساب ایشان واریز خواهد کرد.  و همه چیز به خوبی و خوشی پیش میرود. 
آقای دکتر تیتر را تصحیح کنید: "این تازه اولشه".
در مورد فروش مطالب علمی به این شکل نظری ندارم، اما احتمالا بر خلاف نظر بسیاری از دوستان، به نظر من این که پایان‌نامه‌های دانشجویی به طور کامل و البته در یک سایت معتبر و شناخته شده در اختیار همه قرار گیرد، نه تنها منجربه افزایش تقلب و دزدی علمی نخواهد شد، بلکه احتمال دست‌برد علمی به چنین منابعی را کاهش نیز می‌دهد.
سلام آقای دکتر قدسی.  اینکاری که خواسته شده به صورت محلی انجام میشه.  یعنی بعضی از دانشجوها چند سری پروژه درسی و چند ده پایان نامه دارن و دانشجوهای ضعیف میاند سراغ اونا و مثل میگن برای کلاس دکتر فلانی پروژه درس میخوام. سریع یک پروژه به طرف میفروشه.  یا یکی میگه پایان نامه در فلان موضوع میخوام و طرف با ترکیب یکی دو تا پایان نامه قبلی یه پایان نامه جدید در سه سوت میسازه. 
در کل وقتی که این کار رو تجزیه تحلیل میکنیم بخش فروشنده کار از نظر قانونی جرم حساب نمیشه چون فروشنده میگه این پروژه درس مثلا پنجاه هزار تومن و نمیگه که این پروژه درس رو به دکتر فلانی تحویل بده .  این دانشجوه که جرم مرتکب میشه و تقلب میکنه .  به اصطلاح "تجزیه ش خوبه ولی ترکیبش .... "
سلام

آقای دکتر من نفهمیدم اشکال کار این سایت کجاست؟ فروش پی دی اف پایان نامه و مقاله مگر اشکالی داره؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی