Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

چگونه یک ژورنال هایجک می‌شود

PaP-admin | جمعه, ۲۹ آبان ۱۳۹۴


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۹
PaP-admin

نظرات (۴)

میدان انقلاب در تهران، سالهای سال میزبان دانشمندان و استادها و دانشجویانی بوده که آبرو و اعتبار علمی کشور به حساب می آیند. 
حالا، سری که به این میدان بزنی، همینطور که از لابلای جمعیت شلوغ دانشجوها و کتابفروش ها و کتابخوان ها می گذری، هر یکی دو متر ( گاهی حتی کمتر) جوانی رو می بینی با پوستری در دست که با لهجه دوره گردهای قدیم فریاد می زند: مقاله، پایان نامه، کتاب، ترجمه و ... . 
با اینکه برای خیلی از عابران دائمی آن خیابان این صحنه اینقدر عادی شده که دیگر توجهشان را جب نمی کند، اگر بار اولتان باشد که به آن خیابان می روید، یا پس از گذر سالها گذارتان به آنجا افتاده باشد، این صحنه شما را میخکوب می کند! هاج و واج می مانید و در صورت آن مرد جوان نگاه می کنید... حتی اگر کاملا در جریان اخبار این بازار باشید، باز هم مشاهده مستقیم این صحنه، آن هم روبروی سردر دانشگاه تهران دیوانتان می کند...
اینان مقاله حراج نمی کنند، سم تزریق می کنند در روح اخلاق و خرد.
آن هم کجا؟ در خیابان انقلاب! جایی که دیر زمانی است پیشانی بلند تجلی دانش و دانشگاه مملکت است. بین جمعیت وسیعی از چهره های جوانی که وارثان اندخته های مردمانی اند که پیش از آنها از همین خیابان می گذشته اند... جوانند و بنا بر طبیعتشان، در مقابل وسوسه ها آسیب پذیرترند. زهرشان را آورده اند همینجا بریزند...  نمی شود کاری کرد یا نمی خواهند کاری کنند؟! می گویند اینطور نمی شود جلوی تقلب را گرفت... شما جلوی این نمایش زننده را در خیابان انقلاب بگیرید، مبارزه نهادین با تقلب علمی پیشکش!
دکان دیگرشان هم که اتفاقا خوب فروش می کند، وبسایت هایی است که اتفاقا، برخلاف توانمندی های رجال مملکت در فیلتر کردن وبسایتها، خیلی خوب و سریع و شکیل از می شوند! سخت است یکی از آن فیلترهاتان را هم خرج کنید برای این سایت ها؟!! 
 
  
در جواب منوچهر باید بگم که باید خوشحال باشی که استادت دنبال مقاله و مجله خوبه.  خودت که میگی استادت قوی هستش. حتما تو تز و کارت بهت کمک کرده .  اونوقت میخوای مقاله بدی و اسم استادت رو هم نگذاری؟ به نظر من اولا که حق همچین استادیه که اسمش تو مقاله باشه. دوما اینکه برای مقاله دادن عجله نکن . اگه برای اپلای هم میخوای اونور آب مقاله ی خوب میخوان .  ایام به کام. 
۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۳:۵۶ آی اس سی خائن
لطفا هر جه سریعتر این کلاهبرداری جدید را اعلام کنید:

 دومین کنگره بین المللی علوم رفتاری/ اردیبهشت 1394/ دانشگاه شهید بهشتی

http://bs2015.ir/fa/

را یادتان هست؟

همان گروه کلاهبردار مجددا در حال غارت پژوهشگران هستند
لطفا به ایرانداک مراجعه کنید و ببینید که هیچ مقاله ای  را هنوز هم نمایه نکرده اند و ژورنال تقلبی آی اس آی معرفی کرده بودند. اکنون هم با آی اس سی هم این تبلیغات کنفرانس جدید را در سایت خود گذاشته است:
http://faconf.ir/fa/   آدرس تبلیغات آی اس سی این گروه کلاهبردار:
http://conf.isc.gov.ir/faconf94/fa/NewsDetails?NewsId=2527
لطفا سریعتر اقدام کنید
وقتی وارد دوره ارشد شدم نگرانی اصلی این بود که چطور یک استاد قوی پیدا کنم تا بتونم یک مقاله خوب چاپ کنم.  حالا که اواخر دوره هستم نگرانیم این شده که مقاله رو برای کدوم ژورنال بفرستم.  استادم که خدا حفظش کنه ، چندتا ژورنال رو لیست کرده و میگه فقط اینا خوب هستن.  من یه سرچ کردم و نزدیک به دویست تا ژورنال مرتبط پیدا کردم.  خیلیاشون تو لیست سیاه وزارت علوم هستن که هیچ . ولی بعضیاشون تو لیست سیاه نیستن ولی استادم میگه اینا مجلههای  در پیتی  هستن.  والا به نظر من که در پیتی نمیان فقط پولی هستن .  پولش رو هم خودم حاضرم بدم ولی استادم حاضر نیس و میگه که آبروش میره.  حالا سئوال من اینه اگه من اسم استادم رو تو مقاله نگذارم و مقاله چاپ بشه ایرادی داره؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی