Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۲
PaP-admin

نظرات (۴)

۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۹:۵۳ مخالف تقلب!
طرف شرکت چاپ مقاله درست کرده و از جماعت پول میگیره و براشون یه جورایی مقاله جور میکنه.  بعد اسم سایتشو یه چیزی گذاشته شبیه «مخالف تقلب».  بعد نظر مشتریاش رو هم تو سایتش گذاشته .  یکی از مشتریا نوشته «من ترجمه چکیده مقاله رو نگا کردم خیلی عالی ترجمه کردین».  خوب اگه تو بلدی که ترجمه عالی چیه چرا خودت ترجمه نکردی؟  
خلاصه اینکه به روشهای مختلف پول میگیرن و مقاله درست میکنن. 
رخداد مکرر تقلب باصطلاح قبح آنرا میریزد. الان اینجوری شده.  قدیمیها خیلی از کارهایی که ما الان میکنیم رو تقلب میدونند. 
۰۶ آذر ۹۴ ، ۲۰:۱۲ ایرج عالم رجبی
آقای دکتر قدسی سلام . از ته قلب به شما خسته نباشید میگویم.  از سال 87 که مطالب سایت را دنبال میکرده ام همیشه به این سایت به عنوان یک صفحه خاص و متفاوت نگاه کرده ام.  با اینکه طی این هفت هشت سال تعداد دانشگاه ها و تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تعداد شرکت های چاپ مقاله و ساخت پایان نامه روز به روز بیشتر شده است ولی سایت دیگری در کنار سایت شما ظاهر نشده است. !!!!   چرا ؟  شاید به دلیل اینکه مدیر سایت از اساتید با نفوذ و خوش نام است ؟ شاید به دلیل قدرت علمی موسسین اولیه  که الان هر کدام در یکطرف دنیا هستند؟  شاید به دلیل حمایت بهترین اساتید ایران وقتی که سایت برای اولین بار در سال 87 راه اندازی شد؟  نمی دانم.   بهر دلیل الان نسبت به سال 87 اوضاع تقلب علمی خیلی خرابتر است.   چرا این دوستان دانشگاهی  که سر میز نهار مدام از تقلب و کار ضعیف تحقیقاتی مینالند حاضر نیستند کمی از وقت فیس بوک و تلگرام را برای کمک به این سایت یا راه اندازی دهها سایت خبری و تحلیلی ضد تقلب هزینه کنند؟؟؟؟؟   
جناب دکتر قدسی میدانم که دست تنها هستید و کسی به شما کمک نمی کند ولی هنوز روزانه هزار نفر بازدید کننده به  این سایت می آیند.  واقعا حیف است.   لطفا فریاد هل من ناصر ینصرنی را سر دهید.  
۰۳ آذر ۹۴ ، ۲۱:۰۷ منصور نجاتیان
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه مقابله با تخلفات علمی در دولت تصویب شده و به زودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی