Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۰
PaP-admin

نظرات (۳)

۰۴ آبان ۹۵ ، ۱۲:۲۸ ایران آیتنتیکیت
با سلام و عرض ادب

چون در ایران دسترسی به سایت آیتنتیکیت امکان پذیر نیست. ما تعدادی از دانشجویان دانشگاه علم و صنعت با دور زدن تحریم ها این دسترسی را برای استاد و دانشجویان امکان پذیر کرده ایم.

پس بهتره دانشجویان و اساتید گرامی قبل از ارسال مقاله به ژورنالهای معتبر مقالاتشان را بررسی کنند

ممنون میشم یک پست در مورد سایت ما در سایت خودتان قرار دهید و این خدمت را معرفی کنید

با تشکر

iranithenticate.ir
۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۰:۴۵ سمیه اخوان
با سلام
در google docs نامه ای با این متن وجود دارد که جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید آنرا امضا کرده اند:
==============================
جناب آقای دکتر حسن روحانی 
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام،
از دیرباز، علم، مراکز علمی و دانشمندان در فرهنگ غنی ایرانی و تعالیم دینی از جایگاهی والا و بی نظیر برخوردار بوده است. این درحالی است که در سال های اخیر جماعتی منفعت طلب، بازاری برای فروش پایان نامه های جعلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و نیز جعل و فروش مقالات علمی دایر نموده اند. این جماعت که فعالیت های خود را به سطح شرکت، بنگاه و موسسه ارتقا داده اند آزادانه در هر کوی و برزن و نیز در فضاهای مجازی بدون کوچکترین نگرانی مشغول تبلیغات، فعالیت و کسب درآمد می باشند. متاسفانه عدم برخورد نهادهای مسوول با ادامه فعالیت های ضد علمی این دلالان، این نگرانی بزرگ را برای دانشگاهیان و پژوهشگران ایجاد کرده که افتخارات جامعه علمی کشور تحت الشعاع این فعالیت های مخرب قرار گرفته و مایه دلسردی آن ها شود. از سوی دیگر ادامه این وضعیت به زودی باعث بدبینی و بی اعتمادی جامعه جهانی نسبت به تولیدات علمی ایرانیان خواهد شد. این در حالی است که اکثریت قاطع اساتید، پژوهشگران و دانشجویان کشور علی رغم کمبود بودجه و امکانات و فشارهای اقتصادی، با اعتقاد به اعتلای علمی کشور عزیزمان صادقانه مشغول تحقیق و پژوهش بوده و هستند. 
نویسندگان این نامه، جمعی از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور هستند که به نمایندگی از جامعه علمی کشور، از جنابعالی و نیز سایر نهاد های مسوول (نظیر مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) موکداً انتظار دارند تا با وضع قوانین محکم بازدارنده و نیز اجرای دقیق و بدون اغماض آن ها زمینه برچیدن این نمادهای بی احترامی و توهین آشکار به جایگاه رفیع علم و دانشگاه را فراهم آورند و با کسانی که علم را به سخره گرفته و بی اعتبار نمودن کشور عزیزمان را هدف قرار داده اند با قاطعیت برخورد نمایند. 
بدیهی است که رسیدگی بنیادین به ریشه های شروع و شیوع این بیماری در حاشیه سیستم علمی-پژوهشی و آموزش عالی کشور قدم بعدی خواهد بود که انتظار می رود با برنامه های پژوهشی و اجرایی دقیق تر مورد عنایت آن بزرگواران قرار گیرد.
===================================

۲۰ مهر ۹۵ ، ۱۳:۲۵ تلکامپ - الکترونیک و کامپیوتر
Like

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی