Professors Against Plagiarism

استادان علیه تقلب

مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده و هدف آن مبارزه با تخلف یا تقلب علمی در دانشگاه است

مقدمه

به‌نام خداوند هستی و هم راستی

این بلاگ به همت تعدادی از استادان دانشگاه‌های کشور ایجاد شده است و هدف آن مبارزه با تخلف و تقلب علمی در دانشگاه‌ها چه از سوی دانش‌جویان و چه از سوی اعضای هیات علمی است. متاسفانه ما شاهد گسترش حرکت‌های غیر اخلاقی در فضای علمی کشور هستیم که با انگیزه‌هایی چون اخذ مدرک، پذیرش یا ارتقای مرتبه‌ی دانشگاهی صورت می‌گیرتد.

ما با هرگونه تقلب مخالفیم و سکوت در برابر آن‌را هم جایز نمی‌دانیم. در این بلاگ قصد داریم برخی موارد و روش‌های تقلب‌ را بیان و ضمن آموزش به دانش‌جویان و تلاش برای اشاعه‌ی اخلاق و آداب حرفه‌ای در جمع خودمان‌، مسولان را وادار کنیم تا به مشکل تقلب و ریشه‌های آن واکنش جدی نشان دهند.

۲۱ مرداد ۱۳۸۷

استادان یا پژوهشگران حامی

حمایت

اگر می‌خواهید نامتان به‌عنوان یکی از حامیان ذکر شود، نام کامل و آدرس وبگاه خود را به آدرس ghodsi_AT_sharif_DOT_edu ارسال نمایید و در صورت تغییر گروه حامی ما را مطلع کنید..

تعداد زیادی آدرس بلاگ خود را فرستاده‌اند که متاسفانه امکان استفاده از آن به‌جای وبگاه نیست.

بایگانی مطالب

آخرین نظرات

چرا با این سایت ها برخورد نمی‌شود؟

PaP-admin | يكشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۱

این سایت ها مرکز اسناد سرقت شده هستند که با تاسف فراوان در تقلب فراگیر میان دانش‌جویان و برخی دانشگاهیان نقش دلال را بازی می‌کنند. آیا وزارت علوم هیچ نقشی در برخورد با این سایت ها که تعدادشان روزافزاون است ندارد؟ چرا هیچ خبری نیست؟

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۱/۰۴/۱۱
PaP-admin

نظرات (۹)

این روزها بازار استخدام اعضای جدید هیئت علمی در دانشگاه ها گرم است و یکی از ملاک هایی که به ذهن هر کس می رسد چاپ مقالات معتبر در ژورنال های صاحب نام است که برق رزومه داوطلبان را دو چندان می کند. صرف نظر از این موضوع راه های ساده تر دیگری نیز در کشور ما وجود دارد که برای کسب کرسی دانشگاه کمک شایانی می کند

1.       اگر به عنوان کارمند ساده ای در یک دانشگاه استخدام شده اید سعی کنید یک مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه دیگر بگیرید سپس در همان دانشکده ای که مشغول به کار هستید درخواست ادامه تحصیل در مقطع دکترای کنید. سایر اعضای هیئت علمی در رودرواسی قرار گرفته و دانشجوی دکترای می شوید و نگارش مقاله و غیره را نیز ماست مالی نموده و استاد می شوید.

2.    در موقع انتخاب استاد راهنما در دوره دکتری سراغ افرادی بروید که پست های بالای دانشگاهی دارند, مثلا رئیس دانشگاه هستند و یا رئیس هئیت جذب و غیره, باور کنید اگر نظر کرده آنها باشید با هر وضعیت علمی از شما حمایت خواهند کرد و استخدام خواهید شد

3.       اگر دانشگاه صنعتی شریف در قبل از انقلاب ملاک استخدام اعضای هیئت علمی را داشتن مدرک از معتبرترین دانشگاه های آمریکای شمالی می دانست در حال حاضر شانس استخدام این تیپ افراد تقریبا صفر است زیرا آنها غرب زده شده اند و به درد دانشگاه های داخل نمی خورند. باور کنید موارد بسیار وجود دارند که فردی به هزار مصیبت از یک دانشگاه تراز اول آمریکای شمالی مدرک گرفته و سه سال هم به صورت حق التدریس در یکی از دانشگاه های تهران کار کرده و دست آخر یک فارغ التحصیل کم سواد داخل به جای ایشان استخدام شده است.

خداوکیلی یک سر به وضعیت استخدام اعضای هیئت علمی جدید کشور در سایت های دانشگاه ها بزنید و رزومه این افراد را در اسکوپوس بررسی کنید. ما شک ندارم با عوض شدن دولت و روی کار آمدن افراد جدید بسیاری از این افراد به دلیل ضعف در تدریس و عدم ارائه کار علمی قادر به تمدید قرار داد خود نبوده و باید اخراج شوند. 


اخیرا یکی از دوستان که در یکی از ...های دانشگاه ....... مشغول تحصیل در مقطع دکترا هستند از من خواستند که در عرض  یکسال یک پروپزال برای تز دکتراشون تعریف کنم و تزش را بنویسم و یک مقاله براش چاپ کنم تا اون بتونه دفاع کنه. البته ایشون می گفت که تعداد زیادی از دوستاشون به همین شیوه دفاع کردند. فاجعه فاجعه

خواهشمندم راجع به جلسه ی دفاع صحبت کنید. به درخواست مقاله برای دفاع بدون توجه به محتویات مقاله صحبت کنید.

جلسه ی دفاع در این دانشگاه بیشتر به مراسم شیرینی خوری شبیه است. مقاله دارد؟ بله   تز را نوشته؟ بله      پس بره شیرینی بخره!!!!!! 

فکر نمی کنم این طوری به موضوع نگاه کردن چندان مناسب باشه .
اگر آموزش درست انجام شود ، به تحقیقات بها داده شود و محققین نتیجه ی تحقیقات خود را ببینند نه کسی تقلب می کند نه کسی به سراغ این سایت ها برای دریافت مقاله فقط صرف ارائه به استاد مراجعه می کند.
یاد بگیریم به جای آنکه با هرچیزی انفعالی برخورد کنیم ، ریشه ای بنگریم و کار را از پایه درست کنیم .
من به شدت از این سایت ها حمایت می کنم که بدون دریافت هزینه پایان نامه ها و مقالات خوبی در اختیار دانشجویان قرار می دهند . اینها یک قدم برای علم بر داشته اند . در ضمن اگر خیلی متاسفید جلوی سایت Civilica را بگیرید که مقالات تمام همایش های معتبر و غیر معتبر ایرانی را در ازای تنها 2000 تومان به صورت تکست در اختیار مخاطب قرار می دهد . هرچند همان هم اگر برای توسعه علم باشد و آگاهی محقق از نتایج تحقیق دیگران ، کار خوبی است .
 سلام
اینکه یه سایت پیدابشه و هرکس پایان نامه یا تحقیق کلاسیشو اونجا بذاره  بده؟
اگه آره  چرا؟
من خودم ترجیح میدم پایان نامم را بفرستم واسه همچین سایتی تا اینکه فردا ببینم که پایان نامم تو نت بفروش میرسه(چنانکه اینطور شد)
اگه استادا آگاه وبروز باشن هیشکی نمیتونه تقلب کنه
من خودم برای پایان نامم باتوجه به اینکه موضوعش از 2000 به بعد بخصوص 2005 به اینور مقاله داده بودن وهمش پولی بود خیلی بدبختی کشیدم واساتید محترم هم ما را به اینترنت ارجاع می دادن بدون اینکه پسورد سایتهای پولی را به ما بدن.
پدرم دراومد و آخرش متهم به تقلب شدم.
یه طرفه به قاضی رفتن درست نیست
جناب فرهادی، روی لیست مجلات نامعتبر زیاد کار شده است و کاری هم که دانشگاه صنعتی اصفهان انجام داده قابل تقدیر است. مجلات غیر معتبر خیلی هستند. هر روز ایمیلی را دریافت می کنیم که ما را دعوت به ارائه مقاله در ژورنال جدیدی می کند. در گوگل هم نمی توان بعضی از این ژورنالها را یافت کرد ولی مطمئنا شماره حساب دارند.
 کافی است استادان همت بخرج دهند و با همکاری وزارتین علوم و بهداشت و همچنین وزارت ارشاد و ارتباطات همه این سایت های دزد و متقلب را ریشه کن کنند.
۱۵ تیر ۹۱ ، ۱۵:۲۶ علی فرهادی
 با سلام
در ارتباط با پست پیشین
فهرست نشریات نامعتبر بین المللی از دید دانشگاه صنعتی اصفهان
نام دو مجله را دیدم که به اشتباه به این لیست افزوده شده اند
نمی دانم این مجلات را چه کسی به عنوان غیر معتبر شناخته هست. در هر صورت شخص و یا کمیته مورد نظر دارای توان کافی ، شناخت کافی از مجلات نبودند.
نام این دو مجله در فایل پی دی اف :
British Journal of Poultry Sciences
متاسفانه ISSN را  اعلام نکرده اند
ولی اگر در گوگل سرچ کنید مجله ای با عنوان
British Poultry Science
یافت می کنید که با نام مجله ای که در فایل پی دی اف اورده شده است کاملا فرق دارد
خاطر نشان میسازم که مجله
British Poultry Science
یکی از مجلات معتیر رشته علوم طیور و حیوانی می باشد.
http://www.tandfonline.com/toc/cbps20/current
-------------------------------------------
Asian-Australian Journal of Animal Science
1011-2367 ISSN

مجله فوق یکی از مجلات معتیر رشته علوم طیور و حیوانی می باشد.
http://www.ajas.info/
دارای ایمپکت فاکتور می باشد.
هز مجله وابسته به انجمن علوم حیوانی اسیا و استرالیا می باشد.
------------------------------------------------------------------------
ضمنا این مجله نیز
Journal of Animal Production Sciences
که نامش در فایل پی دی اف موجود می باشد وجود خارجی ندارد و معلوم نیست دانشگاه صنعتی اصفهان چگونه این نام را ساخته است
اما مجله ای با این نام دازیم
Animal Production Science
http://www.publish.csiro.au/?nid=72
دوستان عزیز حتما شما با نام معتبر این ناشر آشنا هستید:
csiro
این مجله نیز یکی از مجلات قوی در زمینه علوم حیوانی  می باشد
--------------------------------------------------------------
شما می توانید برای بررسی های بیشتر به web of science  مراجعه کنید و ایمپکت فاکتور و همچنین سالهایی که این مجلات چاپ میشوند را ببینید.
--------------------------------------------------------------
متاسفانه دانشگاه صنعتی اصفهان کم لطفی کردند و اشاره به مجلاتی که فاقد اعتبار هستند را اعلام نکردند.

موفق باشید
وزارت علوم حداکثر می تواند درخواست فیلتر کردن این سایت را بدهد که چندان موثر نیست. البته اگر سایتی به طور واضح کپی رایت را زیر پا بگذارد می توان با راهکارهای بین المللی از طریق آیکام با آن برخودی سریع و قاطع داشت، البته این مشمول حقوق معنوی نویسندگان ایرانی نمی شود چرا که ایران یکی از انگشت شمار کشورهایی است که به کپی رایت بین المللی نپیوسته است.
از این حرف ها گذشته اگر از دید دیگری به این قضیه نگاه کنیم، گسترش چنین سایت هایی حتی می توانند مفید باشند. اولا که بساط قوادی پایان نامه از جلوی قدیمی ترین دانشگاه این مملکت برچیده می شود. ثانیا مسولان را به این فکر می اندازد که وجود بانک پایان نامه در اینترنت در دنیای امروز یک ضرورت است. 
پاسخ:
منظور برخورد با برپاکنندگان چنین سایت هایی است. کسی که دلال تقلب باشد،‌ به نحوی خود متخلف است.
   سلام
ببخشید،در وبلاگ konkur.in که البته آدرس اصلیش konkur.blogfa.com هست در همون اوایل صفحه یک تبلیغ بزرگ گذاشته به نام پروژه و پایان نامه دانشجویی!
تازه پایینش نوشته شده نام تهیه کننده را عوض کنید و پرینت بگیرید!!!!!
در ضمن این وبلاگ آزمون های کانون فرهنگی آموزش و گزینه2 را که باید خریداری کرد،بدون اجازه ناشر منتشر میکنند و بعضا میفروشند،
راهی برای برخورد وجود نداره؟
ممنون از مطالب خوب شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی